Fysiurgisk massage

Kirocare Rygcenter har en række massører tilknyttet, som formår at skabe bedre bevægelighed i kroppen og dens led via fysiurgisk massage.

Al massage udføres med udgangspunkt i, hvad dit problem er. Vi masserer direkte på huden, og vi benytter olie eller creme under behandlingen.

Fysiurgisk massage en behagelig oplevelse

En fysiurgisk massage er som regel meget behagelig at lægge krop til. Den er ikke smertefri, men det er en positiv smerte, du oplever under behandlingen.

I løbet af massagen opvarmes og blødgøres de muskler, som giver anledning til smerter i for eksempel ryg og nakke.

Når musklerne gøres mere smidige, forbedres blodcirkulationen, ophobede affaldsstoffer transporteres væk, og ny ilt og næring finder med blodforsyningen vej til musklen, ligesom lymfesystemet stimuleres.

Husk vandet efter massagen

Efter behandlingen er det vigtigt at holde gang i de masserede muskler med stræk og bevægelse, så musklerne ”husker”, at de er blevet mere smidige.
Væskeunderskud efter en behandling kan give hovedpine, svimmelhed og kvalme, og derfor er det vigtigt, at du husker at drikke vand.

Mange oplever en meget kraftig reaktion, specielt efter første behandling. Det være sig eksempelvis hyppigere vandladning og afføring, luft i maven, tilstoppet næse, træthed og humørsvingninger. Reaktionen aftager dog hurtigt igen.

Kontakt os hvis du vil høre mere om fysiurgisk massage »